EUCOOKIELAW_BANNER_TITLE

Află cele mai importante sfaturi pentru Sărbători Pascale sănătoase

De News Cluj
In Sănătate
20 aprilie 2014
0 Comentarii

masa-de-pastePoţi să te bucuri în continuare de preparatele delicioase din mini-vacanţa de Paşte, fără să ajungi să tânjesti după dulciuri sau să îţi temperezi temperamentul. Urmează sfaturile specialiştilor pentru a te bucura de Paşte fără să simţi că ai exagerat cu alimentaţia.

1. Planifică în avans: este mai simplu dacă faci un mic plan înainte de a te înfruptă din toate bunătăţile la reuniunea cu familia sau prietenii tăi. Dacă vrei să mănânci drob şi pască şi ştii deja că acest gen de preparate de vor regăsi pe masa de Paşte, este în regulă dacă mănânci o felie, o bucăţică. După ce ai mâncat toate lucrurile care se aflau pe farfuria ta, gândeşte-te dacă ai nevoie, cu adevărat, de mai multă mâncare înainte de a-ţi umple cea de-a două farfurie cu preparatul tău favorit.

2. Mănâncă înainte de a pleca: nu încerca să te înfometezi toată ziua, înainte de masă de Paşti. Prin faptul că te înfometezi, la un moment dat ţi se va face atât de foame încât o să te supra-alimentezi. În plus, dacă nu mănânci regulat, acest lucru îţi va încetini metabolismul, ceea ce te face să arzi mai puţine calori. Şi prin acest cerc vicios, toate eforturile tale de a slabi vor fi distruse. Cel mai indicat ar fi să iei un mic dejun uşor, light, dar sănătos sau un prânz uşor înainte de masă de Paşte, acea masă îmbelşugată la care eşti invitat.

3. Controlul porţiilor: atunci când te serveşti singur, asigură-te că te serveşti cu porţii mici, astfel încât să gusti câte puţin din toate, fără să te „îndopi”. Dacă nu mai ai loc pe farfurie pentru salată după ce ţi-ai pus o porţie din tot ce ţi-ai propus să mănânci, este bine să ai în vedere un plan şi să mănânci salată ca ultim fel de mâncare, atunci când farfuria ta este goală.

4. Dacă vrei să mănânci cozonac, pască sau altele de acest fel, o poţi face: alege un produs dulce din varietatea de deserturi şi îţi poţi acorda această mică „indulgenţă”, dar asigura-te că este o porţie mică, astfel încât să nu te supra-alimentezi. Dacă este un alt deşert pe masă din care vrei să gusti, ia o bucăţică de la alt membru al familiei, în loc să îţi tai o felie întreagă.

5. Mănâncă ouă adevărate: în loc să mănânci ouă de ciocolată ambalate, poţi sărbători Paştele dimineaţa cu un mic dejun bazat pe ouă adevărate, ciocnind cu familia şi cei dragi. În cadrul unui studiu realizat la Centru pentru Obezitate Rochester din Statele Unite ale Americii, 30 de femei supraponderale au mâncat la micul dejun fie două ouă, fie un covrig (ambele având aceeaşi cantitate de calorii). Cercetătorii au descoperit că femeile care au mâncat ouă la principala masă a zilei au resimţit mai puţin senzaţia de foame şi au consumat (în următoarele 36 de ore) 1788 de calorii mai puţin decât grupul de femei care a mâncat la micul dejun un covrig. Deci, în esenţă, dacă îţi începi ziua cu ouă de găină (fierte sau omletă), acest aliment te ajută şi are grijă de silueta ta.

6. Echilibrează aportul caloric în alte mese: dacă vrei să te răsfeţi cu un pic de cozonac sau de pască, încearcă să echilibrezi consumul de calorii prin faptul că vei lua mese mai uşoare şi cu porţii mai mici pe tot parcursul zilei de Paşte. Fie reduci mărimea porţiilor, fie înlocuieşti / substitui o masă cu altă (de pildă, drobul îl înlocuieşti cu salată) sau alegi ceva ce ai mânca în mod normal şi în altă zi a anului (de exemplu, două ouă fierte şi înroşite).

7. Păstrează resturile de la masa de Paşte departe – să nu fie la vedere: chiar dacă preparatele arată apetisant, dacă vei pune un castron mare de ouă pe măsuţă de cafea, poate te vei lupta cu ţine însăţi ca să rezişti în faţa lor. Sau dacă nu ouăle te tentează, ţine friptură de miel şi drobul cât mai departe de tine, până sosesc invitaţii. Iar resturile de la masă de paşte le poţi păstra pe un raft cât mai îndepărtat, la care să nu ajungi cu usurinta sau în frigider. Vei uita curând de ele şi nu te vor mai tenta. Surse: 1, 2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ziare ziare.org